Кримський міст — гігантська безглузда будівництво

Будівництво моста з Краснодара до Криму через Керченську протоку виходить, як заявляють російські офіційні особи, на фінішну пряму. Навіть я, хоч особливо й не цікавився останнім часом, чув, що завершено чи не 70% робіт. У зв’язку з цим з 3 серпня на всі прилеглі території та оглядові майданчики будівництва мосту вхід заборонений — їх беруть під охорону бійці Росгвардии.

Воно і зрозуміло — адже після анексії Криму і невдалої спроби пробити через Маріуполь сухопутний коридор в Росію, це об’єкт особливої уваги, в тому числі і особисто президента Путіна. Правда, мало хто пам’ятає, що поки це об’єкт — тупиковий. Навіть якщо міст добудують у строк, їхати автомобілісту, після того як він перетне Керченську протоку, буде нікуди — федеральна траса на Сімферополь не готова зараз і навряд чи з’явиться в 2018 році.

Не буду звертатися в далеке минуле, як це зараз модно в Росії, і міркувати про даремний Цар-дзвін або безглузду Цар-гармату. В сучасності достатньо прикладів того, як росіяни, успішно долаючи труднощі, реалізовували гігантські проекти. При цьому практичної користі, порівняної з витратами, вони не отримували.

Мабуть, найяскравіший приклад за правління Володимира Путіна — це зимова Олімпіада в Сочі в 2014 році. Навіть за версією Рахункової палати, витрати на Ігри склали близько 325 млрд рублів. За незалежними оцінками — як мінімум в два рази більше… І тут гроші явно були викинуті на вітер. Задумавшаяся як потужний піар-хід, Олімпіада була практично забута — як всередині країни, так і за її межами — після анексії Криму в березні того ж року.

Інший приклад — міст на острів Російський у Владивостоці. Його успішно, з працею вклавшись у строки, побудували до саміту АТЕС. Це унікальна конструкція. І ось тепер за неї сотні студентів їздять вчитися, тому що крім них міст нікому не потрібен, маршрут адже тупиковий, далі острова Російська за нього не виїхати ніяк, хіба що вплав…

Проблема традиційна для Росії — дурні і дороги. Перші планують прокладку друге і, в підсумку, доріг просто поки немає. Створюється клубок майже нерозв’язних суперечностей. Автомобілісти отримають унікальну можливість прокататися з вітерцем по мосту над морем і вже з кримської сторони встати в багатогодинну пробку. Досі побудовано всього пара кілометрів дороги з одного боку моста і кілька сот метрів — з іншого.

Що стосується залізничного прольоту моста, то користь від нього також буде вельми скромна до тих пір, поки держкомпанія РЖД не електрифікує кримські залізниці. А за це планують взятися не раніше 2021 року…

Гігантський показовий проект упреться в бездоріжжя і ще чимало років буде представляти собою, як сочинська Олімпіада, гарний задум, упершуюся в російський імперський глухий кут.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *