Залізницю в обхід України будували в 5 разів повільніше, ніж БАМ

Міністр оборони Росії Сергій Шойгу нагородив орденом Жукова 39-ю окрему залізничну бригаду, яка займалася будівництвом ділянки залізниці Журавка Міллерово в обхід України. Про це повідомляється на сайті військового відомства у понеділок, 7 серпня — у день фактичного пуску цієї ділянки залізниці.

Тобто як би добре. І люди постаралися, і начальство про людей не позабыло — прям як у нас, їй богу…

Проте ж залізнична лінія в обхід України, двоколійна електрифікована залізнична лінія довжиною 122,5 км почала будуватися в 2015-му році і закінчена в середині 2017-го. Будемо вважати, що 2,5 роки.

Транссиб — довжина близько 7 тис. км. Цю ділянку був побудований з 1891 по 1916 роки, тобто за 25 років…

Якось не вражає — «постолова» імператорська Росія, використовуючи в основному ручна праця, в умовах Сибіру і Далекого Сходу будує 7 тисяч кілометрів залізниці за чверть століття, а наддержава в 21-м столітті, в умовах, скажімо так, найбільш комфортних в РФ, дає темпи будівництва раз на 5 нижче. Це як? Це чому?

Може бути, залізниця стала більш трудомісткою і матеріаломісткості з царських часів?

Так ні — БАМ, легендарна Байкало-Амурська магістраль будувалася в брежнєвську епоху 12 років, довжина 4287 км. тобто виходить, що темпи були навіть вище, ніж на Транссибі — воно й зрозуміло, все ж кінець ХХ століття, а не його початок.

Так чому ж зараз такі темпи-то ганебні?

Фінансову складову важко зіставляти з витратами Російської імперії та СРСР, відомо, що на 122-кілометрову ділянку було виділено близько 55 мільярдів рублів. Тобто десь 450 мільйонів рублів на кілометр дороги. Якщо в доларах за курсом — близько 7 мільйонів доларів за кілометр, так що фраза «золота миля» цілком підходить.

Виходить, що і в умовах хорошого фінансування РФ може давати темпи будівництва в 5 разів нижче, ніж в радянський період? Причому робоча сила дешева — військові.

Тут вже не Орден Жукова напрошується, а що-небудь пов’язане з ім’ям Лаврентія Берії…

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *